Nasjonal satsing med nytt navn og merkevare
Berge Sag fortsetter sin store satsing, og er klare for å erobre hyttemarkedet landet over. Med nytt navn, nytt design og merkevare. – Vi er klare for oppturen – og vi gleder oss, sier salgs- og markedsutvikler, Øyvind Bråtun.
Markedet
Markedet har stagnert det siste året etter noen år med ekstrem høy aktivitet, men nå spår ekspertene en opptur igjen fra høsten av. Berge Sag har utnyttet den litt mer stille tiden godt, og er nå klare for å ta stadig større hytte-markedsandeler – landet over.
– Og det gjør vi med nytt navn og uttrykk. Berge Hytta er navnet vi har landet på. Det er viktig for oss at kunder – også nasjonalt, raskt skal skjønne hva vi tilbyr, samtidig som en del av det tradisjonsrike og gode familienavnet «Berge Sag» skal innlemmes og ivaretas, sier Bråtun.
I stadig utvikling
Bråtun forteller at de har utnyttet den litt roligere tiden på en effektiv og produktiv måte. Situasjonen har gjort at de nå er klare med nytt navn, ny visuell fremtoning og ikke minst en tilpasset og rik produktkatalog.
– Det er forskjell på hvilke hytter folk på Vestlandet ønsker seg og det de på Østlandet foretrekker. På Vestlandet er det de moderne som fortsatt er mest populære og øst går det mer i det tradisjonelle og klassiske. Målet vårt er å kunne tilby alle nettopp det de ønsker. Vi er ikke for opptatt av at uttrykket skal kjennetegne oss, men signatur er samtidig viktig, sier Bråtun.
Prosessen med å finne nytt navn, uttrykk og satsingsstrategi har tatt tid. Nå er gjengen i Berge Hytta klare for å innta stadig større deler av det nasjonale hyttemarkedet.
– Vi er stadig i utvikling og opptatt av å tilpasse oss nye markeder. Selv om ting har vært mer stille siste tiden, vet vi at normaltilstandene på hyttemarkedet er rett rundt hjørnet – og vi er klare. Vi kommer ut med ny hyttekatalog nå i vår, og i den vil en se hvor mye nytt vi har å tilby. Alle skal kunne finne det de ønsker hos Berge Hytta, kommenterer salgs- og markedsleder for hytter, Øyvind Bråtun.
Ser positivt på fremtiden
Berge Sag har slått seg opp stort på hytter, og hyttene deres dukker stadig opp nye deler i landet. Bråtun forteller at behovet for en egen merkevare for hyttesegmentet har vokst seg klart frem de siste årene. Det gjelder å være tydelige, synlige – og tenke nytt, mener han.
– Vi har jobbet med dette lenge, og som sagt har det egentlig vært greit også, med en litt roligere periode. Nå er vi så klare som vi kan få blitt til å posisjonere oss ytterligere. Hver eneste hytte vi bygger på en ny destinasjon, betyr nye markedsandeler. Vi tenker geografi hele tiden, sier han og fortsetter;
– Nå ser vi veldig positivt på fremtiden, gleder oss til oppturen – som vi vet nærmer seg, og er spente på hvordan Berge Hytta vil bli mottatt – i hele landet.